NPC liki in njihova vloga

NPC liki in njihova vloga

Na usodno noč, ko volkovi v daljavi tulijo v polno luno, ki kakor bled obraz visi na nebu, se skupina naključnih popotnikov sreča v taverni …

Če obstaja en stavek, ki opiše pričakovanje povprečnega obiskovalca svojega prvega LARPa, je to verjetno ta. Kot fizična manifestacija RPGjev, MMOjev in drugih sorodnih iger, ima LARP to težavo, da ljudje od njega pričakujejo določene zadeve, ki pa na dolgi rok žal ne delujejo. Zakaj?

Na prvi pogled se morda zdi, da je LARP zabaven in zanimiv zaradi kostumov, orožja, ali scene, v kateri se dogaja. Te stvari sicer res pripomorejo k temu, da se lažje vživimo v dogajanje (t.i. »suspension of disbelief«), a kar naredi LARP v resnici zanimiv, so naše interakcije z drugimi udeleženci.

Morda bomo ob gozdu spoznali blaznega lovca, ki se že več mesecev skriva pred vaščani, saj so le-ti prepričani, da je lovec volkodlak. Ali pa se bomo sprli s trgovčevo ženo, od katere smo skušali izmakniti lepo tkano sukno. A skušajte si predstavljati, da bi na svojem popotovanju po neznanih deželah vsak teden naleteli na istega blaznega lovca, ali pa na isto pozorno trgovčevo ženo. Prvič bi bilo zabavno naključje, drugič pa bi vse skupaj delovalo že smešno, kar je najhitrejša pot do izgube pravega občutka, ki ga skušamo gojiti na LARPu.

Srečevati moramo torej različne like, med njimi tudi take, ki se v »naši« zgodbi pojavijo le enkrat – ime za tovrstne like, non-playing character, smo pobrali iz drugih žanrov, zato ne ustreza ravno najbolje. Naš NPC bo namreč seveda še zmeraj igral svojo vlogo, le da bo njegova usoda morda vnaprej nekoliko bolj natančno definirana. Več o tem kasneje.

Tako pa pridemo do bistva tega članka, saj v LARPu nimamo možnosti, da bi enostavno generirali elektronske NPCje, ki bi bolj kot ne le polnili prostor, delali dogajanje bolj zanimivo in na trenutke vlekli celotno zgodbo naprej. To nalogo moramo opravljati ljudje, pri čemer pa ne smemo pozabiti, da si vsak zasluži priložnost, da je vsake toliko glavni junak skupne zgodbe. Prav zato vas bomo pred vsakim LARPom naprošali, da premislite, ali bi vam ustrezalo igrati vlogo »NPCja«. Če se bomo tako menjavali, bomo lahko skupaj ustvarili še bolj zanimive, prepričljive in napete zgodbe, kot smo jih doslej!

Morda pa se boste za vlogo NPCja lažje odločili, če se vprašate drugo vprašanje: »Ali je logično, da se moj (glavni) lik pojavi na točki zgodbe, ki jo bomo na prihajajočem LARPu igrali?« Tu je seveda potrebno razložiti, kako bodo potekali LARPi v Belesiji.

Organizatorji smo si zamislili okvir, na osnovi katerega bomo z vašo pomočjo gradili zgodbo Belesije. Nekateri LARPi bodo posamezni in bodo prikazovali le trenutek iz celotnega dogajanja, drugi pa bodo del daljših, obširnejših in bolj kompleksnih zgodbenih lokov, v katerih se bo lahko temeljito spremenila usoda celotne dežele. LARP, ki se je odvijal v začetku maja, je bil tako začetek loka, v katerem bomo skušali ugotoviti, kakšna bo usoda grofije Mornije …

Še zadnja stvar pa naj bo tole: igranje NPCja nikakor ni manj zabavno ali zanimivo, kot igranje PCja. Omejitve, ki jih NPC prejme  od organizatorjev v obliki usode, navodil, posebnosti lika itd. namreč služijo kot izvrsten povod za kvalitetno igro in lažje vživljanje v vlogo. Pozivam vas torej, da naslednjič, ko bo objavljena zgodba LARPa, premislite, ali bi preizkusili vlogo NPCja. Obljubim, da vam ne bo žal!