Izdelava lika

Izdelava lika

Ena izmed najpomembnejših stvari, ki jo potrebuješ za LARP, je lasten lik. Načini kako se lotiti izdelave so različni, a tukaj je nekaj splošnih nasvetov, ki vam bodo vedno koristili.

Za uspešno izdelavo zanimivega lika, v katerega se bo lahko vživeti, je potreben tehten premislek. Ker je izdelava lika proces, ki se ne zgodi čez noč in je svoje ideje dobro in bolj zabavno predebatirati z drugimi, je tukaj vedno na voljo naša GM skupina, ki vam bo z veseljem pomagala. Pišite nam preko naše Facebook strani ali preko e-maila larp.slo@gmail.com. Dodeljen vam bo en izmed članov GM skupine, ki bo prevzel vlogo mentorja. Za nekaj več splošnih nasvetov pa le nadaljujte z branjem in si pomagajte z našo Wiki stranjo, kjer najdete vrsto uporabnih podatkov.

Klik na sliko –
Obrazec za izdelavo lika – nujno se pogovori z GM.

Preden se zaženeš v vse mogoče podrobnosti o svojem liku, razmisli: 1) Kakšen lik hočeš igrati? 2) Kakšen lik lahko igraš? in 3) Kaj od tega lahko dejansko izpelješ?

PRIMER (za naš LARP sistem):
1) Hočem igrati vojaškega poveljnika vesoljske postaje. 2) Naš LARP je srednejveško-fantazijski, zato tega ne moram igrati. 1) Potem pa bi rad igral škratovskega trgovca. 2)  Hm, verjetno ne, ker sem previsok. 1) Orkovskega trgovca? 2) Ok, to bi šlo. 3) Ampak nimam kostuma, niti barv za obraz, niti maske … 1) Kaj pa človeški trgovec? 2) Lahko ga igram. 3) Imam kostum, nekaj orožja itd. Potrebujem še kakšen dodatek pa bom pripravljen.

Pri izbiranju lika si zapomni, da je ponavadi na začetku dobro imeti lik, ki ti je ali podoben ali pa predstavlja nasprotje tebe.
Kot je že iz zgornjega primera opazno, je težko igrati vse like. Npr. če si visoke postave, boš zelo težko igral škrata; če si alergičen na lateks/silikon, boš imel probleme pri igranju vilinov ali orkov, kjer moraš nositi prostetične dodatke itd.

Ko se odločiš koga bo tvoj lik predstavljal, se posvetiš njegovi osebnosti, obnašanju, ozadju, zgodbi, njegovim navadam, osebnim značilnostim ipd. Vse našteto je za LARP najpomembnejše! S tem, ko tvoj lik dobi vse to, se lahko vživiš vanj in šele takrat je mogoče zares igrati vlogo. Če boš svojemu liku določil le ime, povedal iz kje je in zakaj je prišel sem, se boš kmalu izgubil in verjetno ne boš videl smisla samega LARPa. Zato si vzemi čas, premisli in preizkušaj različne možnosti o tem, kakšen bi bil tvoj lik, kaj počne, kako odregira v določenih situacijah, kakšne so njegove navade … Možnosti je praktično neskončno. Zapomni si, da je LARP igranje vlog/likov in te so v LARPu osebe, ne le figure!

Preprost primer je lahko lik po imenu Olen. Olen je vso otroštvo preživel v umazanih ulicah predmestja Belega mesta in se potikal naokoli z drugimi sovrstniki. V najstniških letih si je pridobil mnogo izkušenj pri kraji in umazanih stavah, ki so mu prinesle majhen zaslužek, da je lahko preživel. Danes, pri svojih 24 letih, večere preživi v bližnji taverni, čez dan pa poskuša izmakniti čim več blaga tujim trgovcem, ki ga nato prodaja naprej. Zaradi svojega dela, je tako ves čas na preži, je precej nezaupljiv, v bližini stražarjev pa bo postal nervozen in hitro odkorakal stran. Ob večerih se rad pomeša v družbo neznancev in ob pijači poizveduje kaj se dogaja naokoli, hkrati pa skoraj ni večera, ko ne bi zapravljal denarja s kockanjem. 
Tako smo Olenu le v nekaj stavkih pripisali mnogo navad, ki temeljijo na njegovem življenju in se lepo skladajo z njegovim početjem. Dobil je osebnost. Sedaj, ko vemo kako se Olen obnaša, lahko njegov lik igramo in ga vključimo v LARP.
Tukaj bi še poudaril, da je nekaterim pri igranju vlog ter vživljanju bolj v pomoč zgodba lika, drugim pa obnašanje lika. Lahko bi rekli, da je slednje aktivnejše vključeno v igranje kot pa sama zgodba. Vseeno pa sta oba med seboj močno povezana.

Koristen nasvet, ki ti lahko vedno pomaga je, da poskušaj ves čas razmišljati z vidika svojega lika in ne z vidika sebe. Torej, ko razmišljaš o navadah lika, potegni ideje o teh z vidika lika. Ko izbiraš kostum, glej kako bi se oblekel tvoj lik, ne kako tebi osebno izgleda nek kostum. Ko premišljuješ kako bi se tvoj lik znašel v gostilniškem pretepu, premišljuj o tem preko svojega lika.

S tem, ko razvijaš svoj lik, boš opazil tudi omejitve, ki jih ima. In točno to hočeš upoštevati. Tvoj lik je oseba, zato je zmožen storiti le nekatere stvari, drugih pa ne. Ne izdelaj lika, ki je vsemogočen heroj, obvlada vsako veščino, se znajde v vsaki situaciji … Ne. Premišljuj tudi o tem česa se boji, kaj mu gre res slabo, česa nikoli ni znal in kaj se želi še naučiti.

Premisli tudi o povezavi svojega lika z likom soigralca/soigralke. Mogoče gre za sorodnico, prijatelja s katerim sta skupaj odraščala itd. Tako povežeš več likov skupaj in narediš zgodbo še bolj zanimivo.

Ko imaš na koncu dovolj razvit lik in z njem vstopiš v LARP, se vanj vživi in postani ta lik ter se potopi v fantazijski svet. Šele ko postaneš nek drug lik, se lahko zares vživiš z njem v dogajanje LARPa. V lik pa se lahko vživiš dobro le s tako, da mu pripišeš osebnost, navade, ozadje in zgodbo. Uporabi podatke, ki jih veš o svojem liku, drži se njegovih navad ter obnašanja in vmešaj svoj lik v dogajanje.

So don’t try! Don’t be an Epic Warrior. Be a warrior, and be epic!